Taehee In


Taehee In | South Korea

We are born in a society and grow into individuals adpting to the social rules and common notions. These many rules and notions of our society have created the word „ideal“. We all work towards becoming an „ideal“ being and so often fear escaping the „ordinary“ or „ideal“.

The fears prevent us from grasping or experiencing the many opportunities that come across our lives. We lose the abilities to express extraordinary thoughts and ideas. Our lives are bound to become monotonous and dim if our everyday lives continue to be filled with ideals. There comes a point in our lives when we need a kind of deviation.

I have learned many rules in the field of accessories and have felt fear of escaping the rules and felt the need of kind of deviation myself. So I made an attempt to leave behind the idealism, perfection, and familiarity.

Nous naissons dans une société et devenons des individus qui s’adaptent aux règles sociales et aux notions communes. Ces règles et ces notions ont créé le mot “idéal”. Nous nous efforçons tous de devenir un être “idéal” et craignons si souvent de nous éloigner de la “norme” ou de l’ “idéal”. 

Les peurs nous empêchent de saisir, de vivre les différentes opportunités qui ponctuent nos vies. Nous perdons notre capacité à exprimer des pensées ou des idées extraordinaires. Nos vies sont condamnées à être monotones et ternes si notre quotidien continue à être empli d’idéaux. À un moment de notre existence, nous avons besoin de faire une sorte d’écart. 

J’ai appris beaucoup de règles en ce qui concerne les accessoires et j’ai eu peur de m’éloigner de ces règles; et j’ai ressenti le besoin de faire moi-même cette sorte d’écart. J’ai alors essayé de laisser derrière moi l’idéalisme, la perfection et la familiarité.